Fiskemanden er kommet til byen


Glæden var for os stor da Viborgs nye fiskehandel åbnede for et par uger siden. Fiskemanden John Ganderup havde oprindeligt en fiskehandel i Skive, men måtte lukke den pga. for få kunder.

I Viborg har vi ikke haft en ordentlig fiskehandel i mange år, men har måttet nøjes med fiskevognen der holder forskellige steder rundt om i byen, på forskellige ugedage. Det var virkelig irriterende, men det er slut nu.

I går købte jeg en flot 500 grams filet fra en havkat fanget i Nordsøen omkring Thorsminde.
Den fik en senneps-, citron- og hvidløgsmarinade og til fisken lavede jeg en stærk linse- og løgkompot.


Det er en skam at frisk fisk er så dyrt. Fileten kostede kr. 90,- og jeg tror det holder mange fra at handle hos Fiskemanden.

4 kommentarer:

  1. Det lyder så lækkert.
    Ja, det er dyrt.
    Når I kommer til Vorupør, må du ned til bådene, når de kommer ind med fisk. ;-)
    De 7 rødspætter kostede 70 kr. Lige trukket op af vandet. Men så har du også alt arbejdet med at gøre dem i stand. Marcus vil sikkert synes, det er sjovt. Det vil jeg - altså at se på ... ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for tippet, Betty - det må vi prøve :) Jeg håber dog også på at have lidt mere held med fiskestangen i løbet af de 14 dage i Nr. Vorupør.

      Slet
  2. Som Betty skriver... det gælder om, at holde sig til, der hvor fiskene kommer ind. Jeg ved godt, det er noget af en køretur fra Viborg til Bønnerup, men med en god køletaske, er det virkeligt et besøg værd... se her : http://mini-hakkeren.blogspot.dk/2012/02/fiskebutikken-mllefisk.html helt klart min favorit fiskebutik :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det ser rigtig godt ud. Er det meget billigere i Bønnerup?

      Slet